opticx.

Ik wil mijn webshop verbeteren.

X

X

=

aantal online bezoekers

gemiddelde order waarde

conversie ratio

online omzet

De rekensom voor online omzet is eenvoudig: aantal bezoekersgemiddelde order waardeconversie ratio.
Laat 1 van deze 3 factoren stijgen en jouw online omzet stijgt mee.

De meeste bedrijven verhogen hun online omzet dan ook door meer bezoekers naar hun webshop te sturen: SEO, SEA, social, media campagnes. Het speelveld en de expertise van de traditionele online marketeer.

Bij Opticx zitten geen online marketeers, onze focus ligt op die andere 2 factoren. Wij hebben ons gespecialiseerd in het verbeteren van de online ervaring: vanaf het moment dat een bezoeker op uw website terecht komt, tot hij terug vertrekt, daar ligt onze expertise.

Door deze ervaring te verbeteren voor uw bezoeker stijgt uw conversie ratio en uw gemiddelde order waarde – en dus ook je online omzet.

Uw webshop optimaliseren met Opticx.

ONTDEK WAAR HET MISLOOPT

Hoe navigeert uw bezoeker tussen de pagina’s? 

Wij starten met het totaalplaatje van uw webshop. Hoe verloopt de online customer journey:

  • Waar komen de meeste bezoekers binnen?
  • Welke pagina’s bezoeken ze voor ze een aankoop maken?
  • Op welke pagina’s haken opvallend veel bezoekers af?
  • Hoe sterk is de ecom funnel op uw webshop?

ONTDEK WAT ER MISLOOPT

Welke interactie gebeurd er op de pagina?

Wij bestuderen tot in het kleinste detail het gedrag van uw bezoekers op de meest belangrijke pagina’s:

  • Welk deel van uw pagina wordt veel bekeken en welk helemaal niet?
  • Welke elementen hebben veel interactie?
  • Welke elementen zorgen voor frictie?

hiervoor gebruiken we: heatmaps, scrollmaps, clickmaps, attentionmaps, friction scores, form analytics, …

ONTDEK WAT ER MISLOOPT

Welke interactie gebeurd er op de pagina?

Wij bestuderen tot in het kleinste detail het gedrag van uw bezoekers op de meest belangrijke pagina’s:

  • Welk deel van uw pagina wordt veel bekeken en welk helemaal niet?
  • Welke elementen hebben veel interactie?
  • Welke elementen zorgen voor frictie?

hiervoor gebruiken we: heatmaps, scrollmaps, clickmaps, attentionmaps, friction scores, form analytics, …

ONTDEK HOE HET MISLOOPT

Kijk mee over de schouder van uw bezoekers.

Dankzij de session recordings kunnen wij hypotheses valideren en nieuwe problemen ontdekken.

  •  Volledig anoniem
  • Volledig in de achtergrond
  • Volledig GDPR compliant.

Uw bezoeker merkt niets en uw webshop draait ook niet trager.

Ben je klaar om ook jouw webshop een boost te geven dankzij de aanpak en expertise van Opticx? Contacteer ons en wij zetten een vrijblijvende eerste gesprekt op. Tot snel!

Veelgestelde vragen

  • Is een optimalisatie traject niet te duur voor mijn bedrijf?
    Hoe klein of hoe groot jouw bedrijf ook is, wij stemmen onze aanpak af aan de noden van jouw bedrijf. Daardoor vinden we steeds een gepaste oplossing aan een gepaste prijs. 
  • Hoe lang duurt een optimalisatie studie?
    Om een grondige analyse te kunnen doen moeten we de nodige data verzamelen. Dit duurt minstens een maand. Heb je zelf al data tracking opstaan, dan kan alles natuurlijk sneller. Wil je dat we je webshop doorlichten op basis van onze expertise, zonder naar de data te kijken? Dan hebben wij op een week ons rapport klaar.
  • Ik wil mijn webshop niet vernieuwen maar een volledig nieuwe webshop bouwen.
    Ook wanneer je een volledig nieuwe webshop wil bouwen is je oude webshop goud waard. Wij bestuderen het gedrag van de bezoekers op uw oude webshop en stellen een aanbeveling rapport op. Op die manier is je nieuwe webshop niet enkel een nieuw design op een nieuw platform, maar ook echt een verbetering die inspeelt op het gedrag van jouw bezoekers.
  • Ik wil een nieuwe webshop bouwen en ik heb nog geen bestaande webshop.
    Ook als je een webshop vanaf nul moet opbouwen kunnen we je helpen. Dankzij onze ervaring zoeken we mee met jouw naar het juiste platform dat past bij de situatie van jouw bedrijf én dat schaalbaar is.
    Bovendien helpen we je bij het opzetten van je webshop structuur. Dankzij onze ervaring bij andere webshops weten we immers wat wel -en nog belangrijker- wat niet werkt. Op die manier start je al met een goed converterende webshop en heb je direct een serieuze streep voor.

Maak een afspraak

5 + 11 =

Contacteer ons vrijblijvend met jouw vragen over websites of webshops.

l

Via het contact formulier.

Telefonisch: +32 495 75 54 72

Via email: pieter@opticx.be

opticx.

✔  Full time bezig met het verbeteren van websites en webshops

  Ervaring bij grote én kleine bedrijven

  Inzetten van de juiste tools

  Opgebouwde expertise

Contact formulier

1 + 2 =